zondag 5 maart 2017

Music in your eyes


Steeds meer mensen nemen hun camera overal mee naar toe. Oke, altijd. Want tegenwoordig is je telefoon ook al snel je camera! Door fotografie leren we anders te kijken naar de wereld om ons heen. 
Maar wat als je je fascinatie op camera moet vastleggen? Hoe kijk je dan naar je fascinatie?





Tegenwoordig studeer ik Arts & Economics aan de HKU in Utrecht en heb het er ontzettend naar mijn zin!

Zo volg je niet alleen exacte vakken als Finance en Marketing maar een Creative Process. 

Creative Process is een vak dat je leert om naar je creatieve proces te kijken en dit vast te leggen in een dummy.

Om heel eerlijk te zijn vond ik dit vak in het begin echt verschrikkelijk! Waarom? Ik denk omdat het erg ver buiten mijn comfortzone lag en ik het daarom niet leuk vond.
Daarnaast had ik moeite om alles te verwerken in mijn dummy, maar misschien kwam dat wel door mijn perfectionisme. 
Verder in het semester werd het eigenlijk steeds leuker en had ik opeens HET idee voor mijn schouw; een kunstwerk dat je moest presenteren aan het einde van het semester. Sinds dat moment werd het leuk en snapte ik wat er dus in je dummy geschreven en getekend moest worden. 

Mijn eindwerk heb ik gemaakt door middel van fotografie. Dat stond al die tijd al vast!
Je eindwerk moest slaan op je fascinatie, die ik maar niet kon bedenken. Wat bleek! Het lag al die tijd voor m'n neus, ik luister er elke dag naar en heb een enorme muziek verzameling. Het werd muziek!

Stiekem ben ik heel erg trots op mijn eindwerk en wil het via deze weg graag met jullie delen!
Mensen luisteren muziek de ze leuk vinden en kregen zonder aankondiging totaal iets anders te horen, muziek die ze niet leuk vinden. Dit heb ik vastgelegd. Het resultaat zie je hieronder!!



Deze twee collages heb ik laten printen op A0 en laten snijden tot het eigen formaat. Op school heb ik ze naast elkaar gehangen om het effect nog groter te maken. De docenten waren heeel enthousiast en waren zelfs ontroerd!! Helaas had ik geen tien maar wel een verbluffende 9.4 voor mijn werk!!

Hier heeft ontzettend veel werk ingezeten, maar het was ontzettend leuk om te doen!! Om een paar foto's heb ik helemaal dubbel gelegen van het lachen! De foto's zijn gemaakt in een heel amateuristisch studiootje. 

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden (het is de eerste in het Nederlands)! Fotografie zal altijd een hobby blijven, net als het verzamelen van muziek. 
Zoals het er nu uit ziet wil ik graag richting de event kant met mijn opleiding, maar twijfel stiekem een beetje of muziek ook niet iets voor mij zal zijn. 


Liefs,
Pernella

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

'/>